اخبار ویژه

حوادث‌ سلامت | شاهین شهر

آغاز طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان و مواد خوراکی غیر بهداشتی در شاهین شهر

آغاز طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان و مواد خوراکی غیر بهداشتی در شاهین شهر

🔶 « سرهنگ حجت فرهادی » جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای دستور دادستان محترم شاهین شهر طرح پاکسازی تفرجگاه ها با محوریت برخورد با عرضه کنندگان قلیان و فروشندگان موارد خوراکی غیر بهداشتی، با هدف ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و ایجاد محیطی امن و سالم برای خانواده ها در سطح تفرج گاه های این شهر آغاز شده است. 🔶 در اولین مرحله از اجرای طرح مذکور با حضور مأموران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ،شهرداری شاهین شهر و با پشتیبانی انتظامی و امنیتی پلیس شهرستان، ۲ دکه غیر بهداشتی عرضه مواد خوراکی پلمپ و ۲ دستگاه خودروی سواری که بوسیله آن ها اقدام به عرضه سیار قلیان در تفرجگاه های شاهین شهر می‌کردند توقیف شد.

متن کامل را ببینید

با تلاش کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان صورت گرفت:
کشف و جمع آوری بیش از ۵۰ کیلوگرم ترشک و لواشک غیر مجاز در شاهین شهر

کشف بیش از 50 کیلو لواشک و ترشک غیر مجاز در شاهین شهر

دربازرسی روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، بیش از ۵۰ کیلو گرم مواد غذایی غیر مجاز در قالب لواشک و ترشک از عرضه کنندگان مواد غذایی سطح شهر در شاهین شهرجمع آوری شد.

متن کامل را ببینید

توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی شهرستان صورت گرفت:
جمع آوری و حذف حدود ۵.۵ تن گوشت و ضمائم خوراکی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی در شهرستان شاهین شهر و میمه

جمع آوری و حذف حدود 5.5 تن گوشت و ضمائم خوراکی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی در شهرستان شاهین شهر و میمه

در مرحله اول طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان از کشتارهای صورت گرفته 5.5 تن گوشت و ضمائم خوراکی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

متن کامل را ببینید

پلمب ۵۵ مورد از اصناف شاهین شهر و میمه در راستای تشدیدهای نظارتی مدیریت کرونا

بازرسی اصناف و بهداشت مشترکاً در راستای کاهش بیماری و حفظ سلامت، ۲۱ مورد از مراکز و اماکن عمومی و ۳۴ مورد از صنوف غیر مرتبط با بهداشت محیط را در شهرستان شاهین شهر و میمه، پلمپ و تعطیل کردند.

متن کامل را ببینید

پلمب دو واحد رستوران به علت عدم رعایت بهداشت و استفاده از مواد غذایی تاریخ گذشته در شهرستان

پلمپ رستوران

مسئول بهداشت محیط شاهین شهر و میمه از پلمب دو واحد رستوران و معدوم سازی ۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در بخش میمه شهرستان، خبرداد. بهزاد شمس با اشاره به نظارت ویژه بازرسان بهداشت محیط بر مراکز تهیه و توزیع و مواد غذایی و صنوف، اظهار کرد: در بازرسی دوم بهمن از ۸ صنف مختلف در بخش میمه و در رستوران های بین راهی مسیر میمه به روستای ونداده، دو رستوران متخلف پلمب شد. وی با بیان اینکه این دو رستوران فاقد بهداشت مناسب در مواد غذایی، ابزار و تجهیزات آشپزخانه ای بودند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از این دو واحد رستوران بیش از ۲۵۰ کیلوگرم انواع گوشت و مرغ تاریخ گذشته کشف و معدوم شد، همچنین پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

متن کامل را ببینید

پلمب یک واحد قنادی در شهرستان به علت استفاده از رنگهای غیر مجاز

در تاریخ ۱۸ آذر با توجه به محرز شدن استفاده از رنگ غیر مجاز در شیرینی کارگاه تولیدی شیرینی پلمب گردید و جهت مجازات جرم مرتکب شده پرونده به دادستانی محترم شهرستان ارجاع شد. لازم به توضیح است که نظارت صنوف حساس با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز بیش از گذشته با دقت و توجه بیشتری در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار دارد.

متن کامل را ببینید

شمار پلمب واحد صنفی متخلف از پروتکل های جلوگیری از شیوع کرونا در طرح ضربتی شبکه بهداشت شاهین شهر به ۹۸ عدد رسید.

همزمان با اجرای مصوبات ستاد کرونای شهرستان و افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا و از سویی اجرای محدودیت‌های صنوف حساس و پرخطر جدول شماره سه و چهار ابلاغی از وزارت بهداشت و درمان. گروه مهندسی بهداشت محیط شهرستان با همکاری و همراهی پرسنل محترم نیروی انتظامی. بسیج. هلال احمر و بازرسی اتاق اصناف اقدام به اجرای طرح ضربت ویژه کرونا در سطح شهرستان نمود. در این طرح که در دو نوبت صبح و شب اجرا شد از حداکثر توان و پرسنل بهداشت محیط استفاده و تعداد ۴۹۳ مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط بازدید شد. همچنین تعداد ۵۸۴ مورد بازدید مشترک با سازمان‌های فوق الذکر صورت گرفت. هدف اصلی این طرح در اولویت اول آموزش و تذکر به کلیه متصدیان و کارکنان بوده و در اولویت دوم برخورد قانونی با افرادی که از اجرای کامل پروتکل های بهداشتی سر باز زده و با رفتار غیر بهداشتی احتمال انتقال بیماری کرونا را افزایش می‌دادند بود که در همین خصوص تعداد ۹۸ واحد صنفی توسط بازرسان بهداشت محیط تعطیل و پلمب گردید.

متن کامل را ببینید

در یک طرح ضربتی تعداد ۳۳ واحد صنفی متخلف از رعایت پروتکل های جلوگیری از شیوع کرونا در شاهین شهر پلمب گردیدند.

در یک طرح ضربتی با کنترل و نظارت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه، تعداد 33 واحد صنفی متخلف از رعایت پروتکل های جلوگیری از شیوع کرونا پلمب گردیدند. از آنجایی که هدف اصلی اجرای این طرح نظارت بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی بوده و از سویی طبق ابلاغیه استانی و کشوری مبنی بر تعطیلی صنوف پر خطر  بود متاسفانه شاهد تخلفات و عدم توجه به پروتکل ها بوده که در همین خصوص تعداد ۳۳مورد صنوفی مانند فست فود. رستوران، سوپرمارکت، آب میوه و بستنی فروشی، میوه فروشی. فروشگاه آجیل و خشکبار. فروشگاه بزرگ و...... توسط بازرسان بهداشت محیط پلمب و غیر فعال گردید.

متن کامل را ببینید