اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

چهارگام تا صدور پروانه ساخت مالکین زمین های گلبافت

مدیر ناحیه یک شهرداری شاهین شهر اظهار داشت: شهرداری شاهین شهر در مسیر خدمت رسانی به شهروندان گرامی و حل مشکل مالکین زمین های  گلبافت  پا به عرصه خدمت گذاشته است و برای حصول نتیجه و امکان صدور پروانه ساختمان، چهار گام نیاز است.

به گزارش شاهین شهری – پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه مهدی کمایی مدیر ناحیه یک شهرداری شاهین شهر در مصاحبه ای اظهار داشت که شهرداری شاهین شهر، جهت حل مشکل مالکین زمین های گلبافت به موضوع ورود کرده است و تا حصول نتیجه و امکان صدور پروانه ساختمان به چهار گام نیاز است.

چهارگام تا صدور پروانه ساخت مالکین زمین های گلبافتمهدی کمایی ادامه داد : به حمدالله با حضور جناب ابریشمی راد شهردار شاهین شهر و رهنمودهای ایشان و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تصمیماتی برای تحقق خواسته مالکین عزیز در راستای صدور پروانه ساختمان بر روی پلاک های مذکور در بازده زمانی مشخصی اتخاذ گردید که امید است در این راه کلیه ادارات مربوطه اعم از (آب ، برق ، گاز، آموزش و پرورش و …) و همچنین مالکین پلاک های گلبافت همکاری و همراهی لازم را با شهرداری داشته باشند.

مدیر ناحیه یک شهرداری شاهین شهر همچنین اظهار داشت : برای حصول نتیجه و امکان صدور پروانه چهار گام به شرح ذیل نیاز است:

گام اول : برداشت و انطباق پلاک های ثبتی با وضعیت موجود، که این عملیات با انتخاب مشاور و همکاری هیئت امناء شروع گردیده که تا اواسط اسفند ماه سال جاری خاتمه می یابد.

گام دوم : بررسی موقیعت موجود پلاک های ثبتی و انطباق آنها با طرح تفصیلی و همچنین اصلاح مرزبندی ها و در نهایت جانمایی پلاک های ثبتی با کمترین میزان قرارگیری در سرانه ها و گذرها که تا ابتدای فروردین ماه به پایان خواهد رسید.

گام سوم : پس از محاسبه تعداد پلاک هایی که در سرانه های عمومی و خدماتی تعریف شده یا در حریم قنات و … قرار گرفته اند و همچنین محاسبه هزینه کل خدمات زیر بنایی و رو بنایی و در مرحله بعدی استعلام های ادارات آب ، برق ، گاز و مخابرات جهت بهای خدمات انجام شده که با محاسبه کل این هزینه ها، خدمات پرداختی هر پلاک را محاسبه و به اطلاع مالکین خواهیم رساند و این گام تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱به پایان می رسد.

گام چهارم : ایجاد دفتر مدیریت پروژه و اعلام هزینه بابت تأمین سرانه ها و خدمات آماده سازی روبنایی و تأسیسات زیرسطحی به هریک از پلاکهای خالص مسکونی با مصوبه شورای اسلامی شهر و حمایت فرمانداری شهرستان و متعاقبا” پرداخت هزینه از سوی متقاضیان دریافت پروانه، که این هزینه ها با تعرفه سالیانه اعلام و هرساله به روزرسانی خواهد شد.

کمایی در خاتمه تصریح نمود: پس از مراجعه حداقل ۳۰ درصد از مالکان پلاکهای خالص مسکونی و اخذ هزینه های مرتبط، عملیات مربوطه به تملک پلاکهای واقع در سرانه ها و انجام عملیات آماده سازی با تنظیم قراردادهای جداگانه با شرکت های تأسیساتی صورت خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است مالکین زمین‌های منطقه گلبافت شاهین‌شهر که دارای سند تک‌برگ و تفکیک‌شده‌ بوده و به مدت بیش از ۴۰ سال است که بلاتکلیف و فاقد مجوز ساخت شهرداری‌اند.
اکثر صاحبان این زمین‌ها مستاجرند و خیلی ازمالکان نیز عمرشان را در این مدت از دست داده‌اند و انشالله که با همت و همراهی مسولین شهرستان و شهرداری شاهین شهر در جهت تحقق حقوق این مالکان و همچنین تسهیل شرایط جهت صدور پروانه ساخت به ایشان نهایت مساعدت لازم صورت بپذیرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۵
شاهین شهری
پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه
کار گروه اجتماعی و مدیریت شهری

جدیدترین و کامل ترین اخبار شهرستان شاهین شهر و میمه را در رسانه خبری، فرهنگی و اجتماعی شاهین شهری بخوانید

وب سایت خبری شاهین شهر
www.shahinshahri.ir

کانال خبری شاهین شهر (اینستاگرام شاهین شهر)
به اجتماع بزرگ مجازی شاهین شهری ها در اینستاگرام بپیوندید:

@shahinshahri.ir

ارسال مطلب به دیگران :
حراج %10+%25 جشنواره پاییزی نوین‌چرم در فروشگاه‌ها و فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *