اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

کنترل مطلوب بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان شاهین شهر و میمه

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در شورای اداری شهرستان، بر لزوم همکاری بیشتر نهادها و دستگاه ها در امر پیشگیری و مقابله با بیماری های مشترک مابین انسان و دام ، بخصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد. مدیر شبکه دامپزشکی به اقدامات پایش و مراقبت فعال این شبکه در طول سال اشاره نمود و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد در شهرستان رصد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA ، در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان، امام جمعه و بخشداران شهرستان و سایر مسئولین ادارات شهرستان شاهین شهر و میمه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه نقش و جایگاه ویژه ی دامپزشکی در مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام را بسیار حائز اهمیت دانست.
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شاهین شهر

وی بر لزوم همکاری بیشتر نهادها و دستگاه ها با شبکه دامپزشکی این شهرستان در امر پیشگیری و مقابله با بیماریهای مشترک بین دام و انسان بخصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جهت رعایت اصول پدافند غیر عامل و مدیریت بحران تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه گزارشی از وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جهان، استان و کشور ارائه نمود

دکتر علیرضا لارابی با اشاره به اهمیت بیماری از بعد بهداشت عمومی و قابلیت انتقال به انسان و شیوع و واگیری بسیار بالا، این موضوع را از جنبه ی امنیت غذایی و اقتصادی حائز اهمیت دانست و راهکارهایی جهت جلوگیری از آن ارائه نمود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن ارایه آمار و رتبه های تولیدی شهرستان در این بخش، به اقدامات پایش و مراقبت فعال این شبکه در طول سال اشاره نمود و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد در شهرستان رصد نشده است.

وی بر هماهنگی و همکاری نهادهای ذیربط در راستای ایجاد آمادگی در مقابله با بروز احتمالی بیماری در سطح شهرستان تاکید کرد و تعامل و همکاری بیشتر سایر دستگاه‌ها را در این رابطه خواستار شد.

دکتر لارابی توجه ویژه ی اعضای ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مصوبات کشوری، استانی و شهرستانی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان را باعث کاهش هزینه های مواجهه با بیماری در صنعت طیور دانست و هم افزایی بیشتر دستگاه های مرتبط و تبادل نظر در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری و اعمال اقدامات قرنطینه ای و امنیت زیستی در سطح شهرستان را در گام اول بسیار حائز اهمیت دانست.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان خواستار توجه بیشتر به این بخش و افزایش اعتبارات در رابطه با مقابله با بیماری‌های مشترک بالاخص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *