اخبار ویژه
سامانه وثیقه گذاری ( توثیق ) الکترونیکی بانک صادرات ایران

کشف فرار مالیاتی پنج هزار ۵۰۰۰ میلیاردی در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف فرار مالیاتی به مبلغ ۵هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی در یک شرکت تجاری توسط پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبرداد.

فرار مالیاتی - کشف فرار مالیاتیبه گزارش پایگاه خبری شاهین شهری از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری در این خصوص اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه طرح‌ها و برنامه‌های مقابله‌ای خود با مجرمان اقتصادی با اشرافیت و هوشمندی خود دریافتند یک شرکت تجاری که در زمینه تولید لوله و شیرآلات ساختمانی فعالیت می‌کند پس از تغییر نام شرکت با ارائه اظهارنامه‌های غیر واقعی از پرداخت مالیات خودداری کرده است.

وی افزود: در همین راستا ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه تیم بازرسی اداره‌کل امور مالیاتی به این شرکت اعزام و سیستم‌های حسابداری و مالی آن را مورد بررسی دقیق قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ اقدام به ارسال اظهارنامه‌های غیرواقعی می‌کرده ادامه داد: نهایتاً با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره کل امور مالیاتی مشخص شد این شرکت مرتکب فرار مالیاتی به مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال شده است.

وی با بیان اینکه پرونده این فرار مالیاتی برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی ارسال و اقدامات نهایی در راستای پرداخت مالیات توسط این شرکت در حال انجام است، گفت: تخلفات مالی شرکت‌های خصوصی و فعالان اقتصادی به صورت دقیق و هوشمندانه توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی رصد شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود و پلیس اجازه نخواهد این گونه افراد با اقدامات مجرمانه خود به اقتصاد کشور ضربه زده و اختلال در زندگی مردم را به وجود آورند.

بازدید فرماندار از اداره امورمالیاتی شهرستان شاهین شهر و میمه

افزایش سقف معافیت مالیاتی درآمد کسب وکارهای مشمول در پی شیوع بیماری کرونا

دستگیری سارق ۵ میلیاردی شاهین شهر

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *