اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

درخشش تئاتر شاهین شهر در پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول

علی فریدنی ، ساغر تیزرو و آیدا کیانی تبار بازیگران تئاتر شاهین شهری ، موفق به کسب رتبه های برگزیده در بخش های مختلف در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول شدند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین شهری | SHINNA  ؛ علی فریدنی، ساغر تیزرو و آیدا کیانی تبار بازیگران تئاتر از شاهین شهر با نمایش « لک‌لکی جون و دوستای مهربون » و برخی نمایش های دیگر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول ، موفق به کسب رتبه بخش های مختلف شده و مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

در بخش بازیگری مرد حوزه تئاتر خیابانی این جشنواره که با موضوع «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» برگزار گردید ، لوح تقدیر ؛ مشترکاً به علی سنامیری و علی فریدنی برای بازی در نمایش « لک‌لکی جون و دوستای مهربون » از  شهرستان شاهین‌شهر استان اصفهان و سعید کوراوند برای بازی در نمایش « وعده ما نُه شب » از شهرستان ایذه استان خوزستان، اهدا شد.

درخشش تئاتر شاهین شهر در پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول

همچنین در بخش بازیگری زن حوزه تئاتر خیابانی این جشنواره نیز ، لوح تقدیر به ساغر تیزرو برای بازی در نمایش « لک‌لکی جون و دوستای مهربون » از شهرستان شاهین‌ شهر استان اصفهان  اهدا شد و جایزه ویژه در این بخش به خاطر ایفای نقش‌های متفاوت و محوری در چند نمایش به آیدا کیانی‌تبار بازیگر نمایش‌های «لک‌لکی جون و دوستای مهربون» و «گُسار» اهدا شد.

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با موضوع «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» به دبیری حمید صادق جولا  از ۲۳ الی ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه‌نویسی و تئاتر خیابانی به میزبانی شهرستان دزفول برگزار و ۱۳۱ اثر شامل ۶۶ اثر در بخش صحنه‌ای، ۲۲ اثر در بخش خیابانی و ۴۴ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۲ کار، خروجی بخش صحنه‌ای و خیابانی بود و ۵ نمایشنامه نیز منتخب بخش نمایشنامه‌نویسی هستند

درخشش تئاتر شاهین شهر در پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول

درخشش تئاتر شاهین شهر در پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول

 

اختتامیه این رویداد نیز با حضور مسئولان و هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده، جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در سالن آیت‌الله قاضی دانشگاه جندی‌شاپور دزفول برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره با آرای هیئت‌داوران به شرح ذیل معرفی شدند:

الف ) بخش تئاتر خیابانی

طراحی  و ساخت عروسک: لوح تقدیر این بخش به سازندگان عروسک نمایش «گُسار» از جزیره خارک استان بوشهر اهدا شد.

عروسک‌گردانی: لوح تقدیر و جایزه نقدی به‌صورت مشترک به فرامرز غلامیان و علی فریدنی، عروسک‌گردان نمایش «گسار» از جزیره خارک استان بوشهر اهدا شد.

طراحی حرکات فرم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به اصغر زارعی، طراح حرکات فرم گروه نمایش «چوبانلار» از استان آذربایجان شرقی شهرستان تبریز اهدا شد.

بازیگری زن: لوح تقدیر این بخش به ساغر تیزرو برای بازی در نمایش «لک‌لکی جون و دوستای مهربون» از استان اصفهان شهرستان شاهین‌شهر اهدا شد و جایزه ویژه در این بخش به خاطر ایفای نقش‌های متفاوت و محوری در چند نمایش به آیدا کیانی‌تبار بازیگر نمایش‌های «لک‌لکی جون و دوستای مهربون» و «گُسار» اهدا شد.

بازیگری مرد: لوح تقدیر مشترکاً به علی سنامیری و علی فریدنی برای بازی در نمایش «لک‌لکی جون و دوستای مهربون» از استان اصفهان شهرستان شاهین‌شهر و سعید کوراوند برای بازی در نمایش «وعده ما نُه شب» از استان خوزستان، شهرستان ایذه اهدا شد و جایزه ویژه بازیگری به خاطر هماهنگی و بازی یکدست به‌صورت مشترک به نیما صدیق، محمدامین محمودی، امیرمحمد احمدیان، ایلیار حسن‌زاده، امیرحسین مختاری و علی ستاری گروه بازیگران فرم نمایش «چوپانلار» از استان آذربایجان شرقی شهرستان تبریز اهدا شد.

ایده و متن: جایزه ویژه و دیپلم افتخار به فرید طاهری برای نمایش «وعده ما نُه شب» از استان خوزستان شهرستان ایذه اهدا شد.

کارگردانی: لوح تقدیر این بخش به علی سنامیری، کارگردان نمایش «گُسار» از استان بوشهر جزیره خارک اهدا شد و جایزه ویژه و دیپلم افتخار کارگردانی به مهدی صالحیار، کارگردان نمایش «چوپانلار» از استان آذربایجان شرقی شهرستان تبریز اهدا شد.

نمایشنامه‌نویسی : هیئت‌داوران بخش نمایشنامه‌نویسی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول متشکل از شهرام کرمی و ساسان شکوریان از میان ده نمایشنامه نامزد دریافت جایزه، پنج اثر برگزیده را به این شرح اعلام کردند:

رتبه اول: دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به نمایشنامه «مهمان ناخوانده» به نویسندگی علیرضا داوری اهدا شد.

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به نمایشنامه «آنیل، دزد عروسک‌ها» به نویسندگی علیرضا دهقانی اهدا شد.

رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به نمایشنامه «خورشید رو پیدا می‌کنیم» به نویسندگی مهری هاشمیان اهدا شد.

رتبه چهارم: لوح تقدیر و جایزه نقدیاین بخش به نمایشنامه «آمازینگان» به نویسندگی محمدرضا خردمند اهدا شد.

رتبه پنجم: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به نمایشنامه «خورشید پر» به نویسندگی بهنام میرزایی اهدا شد.

درخشش تئاتر شاهین شهر در پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول

درخشش تئاتر شاهین شهر در پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول

ب ) بخش تئاتر صحنه‌ای

آرای مجید قناد، امیر مشهدی‌عباس و مهدی درویش هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به این شرح اعلام شد:

طراحی و ساخت عروسک: لوح تقدیر این بخش به مرضیه درخشان‌نیا، طراح عروسک‌های نمایش «شازده کوچولو» از شهرستان همدان اهدا شد.

طراحی لباس: لوح تقدیر این بخش به یگانه محمودی، طراح لباس نمایش «پ پاک ت تمیز» از استان فارس شهرستان شیراز اهدا شد و جایزه ویژه طراحی لباس به فریده مرادی، طراح لباس نمایش «لولوی آوازخوان» از استان خوزستان شهرستان آغاجاری اهدا شد.

گریم: لوح تقدیر و جایزه ویژه این بخش به طاهره ذاکری، طراح گریم نمایش «هفت در مهربونی» از استان خوزستان شهرستان دزفول اهدا شد.

طراحی پوستر و بروشور: لوح تقدیر و جایزه ویژه این بخش به علی خردمند، طراح بروشور نمایش «هفت در مهربونی» از استان خوزستان شهرستان دزفول اهدا شد.

موسیقی: لوح تقدیر این بخش به محمد مهربان‌زاده، آهنگساز نمایش «هفت در مهربونی» از استان خوزستان شهرستان دزفول اهدا شد.

طراحی صحنه: لوح تقدیر بخش طراحی صحنه به جواد قلی‌پور، طراح صحنه نمایش «لولوی آوازخوان» از استان خوزستان شهرستان آغاجاری اهدا شد و دیپلم افتخار بخش طراحی صحنه به مرضیه درخشان‌نیا، طراح صحنه نمایش «شازده کوچولو» از شهرستان همدان اهدا شد.

بازیگری کودک و نوجوان: هیئت‌داوران بدون اولویت از بازیگران کودک و نوجوان این جشنواره که تجربه متفاوتی داشته‌اند، تقدیر به عمل آورد:

معصومه ولی‌پور و یگانه کشاورزی برای بازی در نمایش «لولوی آوازخوان» از شهرستان آغاجاری، یاسین ابراهیمیان برای بازی در نمایش «شازده کوچولو» از شهرستان همدان و سینا عیسوند برای بازی در نمایش «۲۸۸۸» از شهرستان دزفول.

بازیگر زن:

رتبه اول: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پگاه اسماعیل بخش برای نمایش «هفت در مهربونی» از استان خوزستان شهرستان دزفول اهدا شد.

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به زهرا حسینی برای نمایش «پ پاک ت تمیز» از استان فارس شهرستان شیراز اهدا شد.

رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه ابرا پایدار برای نمایش «نون زنجبیلی» از همدان اهدا شد.

بازیگری مرد:

رتبه اول: دیپلم افتخار و جایزه بازیگری مرد به علی رستمی برای بازی در نمایش «۲۸۸۸» از استان خوزستان شهرستان دزفول اهدا شد.

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمیدرضا رضایی‌مجد برای بازی در نمایش «نون زنجبیلی» از همدان اهدا شد.

رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مصطفی تمیمی‌پور برای بازی در نمایش «لولوی آوازخوان» از استان خوزستان شهرستان آغاجاری اهدا شد.

تقدیر: لوح تقدیر بازیگری مرد به پاس حمایت و تداوم حضور مستمر در تئاتر کودک و نوجوان به مرتضی تحصیلی برای بازی در نمایش «شازده کوچولو» از همدان اهدا شد.

نمایشنامه‌نویسی : هیئت‌داوران پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با تقدیر از رضا فیاضی برای نمایش «لولوی آوازخوان»، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به عقیل جماعتی برای نمایشنامه «۲۸۸۸» از استان خوزستان شهرستان دزفول اهدا کرد.

کارگردانی :

رتبه اول: هیئت‌داوران در این بخش انتخابی نداشت.

رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ستار رشنو، کارگردان نمایش «۲۸۸۸» استان خوزستان شهرستان دزفول اهدا شد.

رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر خردمند، کارگردان نمایش «هفت در مهربونی» از استان خوزستان شهرستان دزفول اهدا شد.

تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه ابرا پایدار، کارگردان نمایش «نون زنجبیلی» از همدان اهدا شد.

ارسال مطلب به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *