اخبار ویژه
با تیگو 8 پرو e پلاس مجهز به گیربکس پیشرفته DHT برای تجربه نهایت لذت رانندگی آماده شوید!

ایران کوچک همدل – شاهین شهر یک شهر با تمام خوبی ها…

همانطور که در سال اخیر با افزایش بسیار شدید قیمت مسکن در شهرستان، بخصوص در شاهین شهر و متناسب با آن در شهرهای اطراف مواجه شدیم. شیب تند این افزایش قیمت، در شاهین شهر و شهرهای اطراف حتی از کلان شهرهایی همچنون اصفهان نیز گوی سبقت را ربوده است.

شاهین شهر همدل در راستای ایران همدل با یک جرعه مهربانی

بطور خاص در این دوره زمانی که مشاغل به دلیل مسائل منطقه ای و تحریم ها و همچنین شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن نیز کم درآمدتر از قبل گردیده است و از طرف دیگردر میان حقوق بگیران تامین اجتماعی یا کارمندان معمولی و یا بازنشستگان که همگی قشر آسیب پذیر جامعه هستند، افزایش حقوق چندانی را نسبت به سال قبل نداشته ایم، مشکل اجاره بهای مسکن هایی که در حقیقت با قیمت بالا خرید و فروش شده اند، بار سنگینی بر دوش مستاجران قرار داده است.

و صد البته یکی از دلایل این افزایش نامتعادل قیمت، شروع قیمت گذاری ناعادلانه مسکن در شهرستان است که به شیب افزایشی قیمت قبل از گران شدن مصالح و قیمت تمام شده مسکن، سرعتی دو چندان و یا حتی بیشتر داده است و جا دارد حتماً توسط یک کمیته تخصصی متشکل از کارشناسان نهادهای مربوطه ریشه یابی شده و با ارائه راهکار کاربردی، تعدیلی در این افزایش قیمت گذاری ناعادلانه در خرید و فروش املاک ایجاد شود،  که تبعات آن حتما تعدیل قیمت رهن و  اجاره مسکن در شهرستان نیز خواهد گردید.

یکی از دلایل دیگر این مشکل افزایش شدت مهاجرت از تمامی شهرها به شاهین شهر در سال های اخیر و افزایش تقاضای خرید مسکن و اسکان یافتن مهاجرین در این شهر، در برابر عرضه کم واحدهای مسکونی است که پیشنهاد می گردد به طور جدی و سریع این مورد توسط یک کمیته تخصصی از نهادهای دولتی مربوطه بررسی شده و موانع جدی در جهت این شیب تند خرید مسکن توسط مهاجرین در پیش رو قرار بگیرد.

 

بطور واضح؛ خانواده هایی که دچار آسیب های شغلی و اجتماعی نیز شده اند، از موارد ذکر شده در بالا و گرانی قیمت رهن و اجاره منزل، ضربه محکم تری خواهند خورد و آنچه مسلم است آن است که حتی با افزایش مبلغ و مقدار عرضه وام های مسکن نیز این مشکل حل نشده و نخواهد گردید و بایست بصورت کارشناسی شده در این زمینه اقدام نمود و در راستای تصمیمات اتخاذ شده کشوری برای مهار این افسار گسیختگی قیمت مسکن، به راهکارهای سریعتر و کاربردی تری متناسب با شرایط ذکر شده در شهرستان رسید که این امر تلاش جهادی تمامی نهادهای دولتی و مسولان ذیربط و همچنین همیاری مردم شهرستان را همگام با هم می طلبد.

در انتها مشکلی که در شبکه های مجازی از بی خانمان شدن یکی از شهروندان مطرح شده بود را از زبان یکی از افراد پیگیری کننده موضوع برای شما بازگو می نماییم:

در آستانه یک هفته اخیر مواجه با حضور یک خانواده محترم در یکی از پارک های شهر شدیم. ایشان به علت عدم توانایی در پرداخت اجاره بهای ماهانه منزل و همچنین فقدان ودیعه مسکن ناچاراً به این مشکل دچار گردیده بودند. پس از اطلاع از موضوع مذکور گروه های خیریه و مردمی و نهادهای مربوطه نظیر اداره بهزیستی شهرستان، دفتر امام جمعه محترم شاهین شهر، دادستان محترم شهرستان، اعضای شورای شهر و فرماندار و نماینده محترم شاهین شهر با حضور در محل به پیگیری موضوع پرداختند و در کمتر از یک هفته با تلاش گروه های مردمی و نظارت مسولین منتهی به بازسازی کانون یک خانواده گردید. فرایندی که شاید برای انجام آن در هریک از نهادهای دولتی مطبوع به تنهایی و بدون حمایت مردم، روزها و حتی ماه‌ها زمان صرف می‌شد و نتیجه این چنین شیرینی نیز بدنبال نمی‌داشت.

این خانواده‌ محترم به دلایل از کارافتادگی نسبی و بیکار شدن پدر و اعتیاد قبلی وی به مواد مخدر با مشکلات مالی و اجتماعی بسیاری درگیر شده بودند. پس از بررسی موضوع توسط مسولین با نظارت و دستور دادستان محترم و اجرای به هنگام ضابطین قضایی موارد بررسی، و لوازم منزل ایشان به محیط امن منتقل و پس از حضور سرپرست خانواده نزد ظابطین قضایی، تعهدات لازم جهت انتقال وی به کمپ ترک اعتیاد اخذ گردیده و مقرر گردید حداکثر در یک هفته بعد از استقرار خانواده در منزل این امر انجام شود و اطمینان از مناسب بودن محل اقامت فعلی اعضاء این خانواده، مراتب جهت پیگیری در دستور کار مسولین و پیگیری شهروندان خیر قرار گرفت.

و نهایتاً با عنایت و لطف ویژه پروردگار و همیاری و کمک‌های مردم مهربان و فهیم و هوشمند و همدلی و نظارت مسولین و تلاش مصرانه  گروه های مردمی خیر نظیر رسانه شاهین شهری (رسانه هوشمند شاهین شهر)، بنیاد علمی و فرهنگی صدر و سایر خیرین ، مبلغ ودیعه رهن و همچنین اجاره یکساله این خانواده عزیز شاهین شهری تهیه و مسکن مناسبی جهت اسکان ایشان و خانواده محترمشان مهیا گردید و  نسبت به عقد قرارداد و سکونت این خانواده در منزل مذکور پیگیری های لازم انجام گرفت.

در فرایند انجام این امر خیر، تلاش‌های بی دریغ مشاور املاک همشهری واقع در خیابان عطار شاهین شهر و همچنین املاک دنیز واقع در خیابان سهراب سپهری شاهین شهر در پیدا کردن منزل مناسب با تلاش های گروه‌های خیریه و نظارت مسولین همراه شده و نتیجه آن انعقاد قرارداد یک منزل مناسب برای این خانواده گردید. که همچنین املاک دنیز با همکاری بیشتر، کل مبلغ هزینه کارمزد تنظیم قولنامه به طرفین را تخفیف داد و در تامین هزینه های این اقدام انسان دوستانه نیز به سهم خود مشارکت نمودند.

مبالغ واریزی به کارگرفته شده در موضوع فوق از محل‌ کمک های مردمی نیز از طریق مراکز زیر جمع آوری شده و به شرح ذیل می‌باشد:
شاهین شهری – رسانه هوشمند شاهین شهر
instagram: @shahinshahri.ir
مبلغ: ۱۹،۱۰۰،۰۰۰ تومان
—————–
بنیاد علمی و فرهنگی صدر
instagram: @bonyadesadr
مبلغ: ۱۸،۹۰۰،۰۰۰ تومان
—————–
فست فود آقای برگر شاهین شهر
instagram: @mr_burger_sh2
مبلغ: ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
—————–
همچنین نماینده این گروه های خیریه و مردمی در پایان اعلام نمودند با توجه به اینکه مشکل فوق مرتفع گردیده است:

۱- همشهریان محترم قسمت عمده و اصلی ودیعه رهن و قسمت عمده ای از اجاره یک سال آینده، توسط مبالغ جمع آوری شده در کانون های ذکر شده، تامین شده است و قسمت کم باقیمانده از کل مبالغ هزینه شده نیز در یک یا دو روز آتی توسط خیرین مشخصی تعهد داده شده و انشالله واریز خواهد شد و بنابراین از این تاریخ به بعد، به هیچ نحو، پرداختی در خصوص موضوع فوق، به هیچ حساب و یا کارت بانکی، یا به صورت نقد نداشته باشید، که موجبات سواستفاده افراد پدید نیاید.

۲- جهت حفظ شأن اجتماعی افراد و حفظ شرافت و سوابق عملکردی و مدیریتی شهر  زیبای شاهین شهر با مردم و مسولینی همدل، از مردم عزیز شهرستان خواستاریم با توجه به بحران اقتصادی فعلی حاکم بر کشور،در صورت احتمال دهی از دچار شدن به شرایط مشابه،قبل از حاد شدن مشکل مسکن و ناچار شدن به موارد این چنینی نظیر استقرار در سطح شهر، نسبت به اظهار مشکل در نهادهای مربوطه نظیر بهزیستی و کمیته امداد اقدام و پیگیری های لازم را انجام نمایند تا زمان لازم برای بررسی موارد و پیگیری اقدامات لازم در اختیار نهادهای مربوطه قرار بگیرد و جهت تسریع در حل شدن مشکل با دریافت معرفی از طریق نهادهای متولی و مسولین ذیربط؛ به گروه های خیریه نیز مراجعه نمایند و در غیر این صورت مراجع قضایی و خدمات اجرایی شهرداری طبق قوانین، حق مداخله و رفع موضوع را داشته، فلذا برخورد قانونی لازم با افراد سودجو صورت خواهد گرفت.

درپایان از تمامی صاحبخانه های محترم تقاضا دارم، علی رغم با تمام دلایلی ذکر شده که منتهی به گران‌تر شدن قیمت اجاره بها گردیده است، انصاف را کمی بیشتر در تصمیمات خود بکار گرفته و برای ایجاد شاهین شهری همدل، با عنایت بیشتر به کم توانی و ناتوانی مستاجران در تامین اجاره بهای سنگین یا افزایش مبلغ ودیعه در شرایط بحران اقتصادی کنونی، در قیمت گذاری کمی متواضع تر و در تمدید یا تنظیم قراردادها بسیار با ملاحظه تر عمل کنند و مطمین باشند که کمتر گذاشتن قیمت بر روی املاک اجاره ای ایشان علاوه بر آن که هیچ خدشه‌ای به قیمت ملک وارد نخواهد کرد بلکه حتی موجب افزایش کرامات انسانی در سطوح مختلف جامعه خواهد شد، باشد که خداوند درهای رحمت خود را بیش از پیش به روی ما باز کند.

 

ارسال مطلب به دیگران :

💡 مطالب پیشنهادی

با اجرای طرح ضربتی پلیس ؛
۳۳ فروشنده مواد مخدر در شاهین شهر طی ۵ روز شناسایی و دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری 33 نفر فروشنده مواد افیونی و جمع آوری 96 معتاد متجاهر با اجرای طرح ضربتی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سطح این شهرستان خبر داد. سرهنگ هادی کیان مهر تصریح نمود این طرح با هماهنگی مأموران واحدهای مختلف انتظامی شهرستان و با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با پدیده شوم خرده فروشی مواد افیونی و همچین فروپاشی پاتوق های مصرف مواد مخدر در سطح محلات ، پارک ها و تفرجگاه ها و در تداوم اجرای طرح آرامش طی 5 روز گذشته انجام و در بازرسی از محل اختفاء متهمان مقدار بیش از 3 کیلو انواع مواد مخدر به همراه مقادیری وجه حاصل از فروش مواد افیونی کشف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *